Zakup łatek do dętek rowerowych nie jest banalną inwestycją. Zwłaszcza, jeśli rowerzysta lubi wyjeżdżać na długie dystanse. Co więc kupić, żeby wyjazd na rowerze na dalszy dystans nie wiązał się z mnóstwem problemów?
Z klejem czy bez?
Najlepiej kupować łatki do dętek, które są sprzedawane wraz z stosownym klejem. Wtedy rowerzysta może mieć pewność, że zakupiony przez niego produkt będzie „pasował” do kleju. Warto jednak unikać tańszych zestawów.
Samoprzylepna?
Czy warto inwestować w samoprzylepną łatkę do dętki? Wielu rowerzystów pewnie uważa, że tak. Mimo to zaleca się, by zawsze mieć u boku klej wulkanizacyjny. Nikt nigdy nie może mieć pewności, że w „czasie próby”, łatka samoprzylepna „złapie” przedziurawioną dętkę w wybranym miejscu.
Na dojazd czy na trasę?
Jeśli rower na sklejonej za pomocą łatki dętce ma przejechać więcej niż kilkadziesiąt kilometrów, nie warto wybierać najtańszych łatek. Zwłaszcza takich, które bardzo chętnie są dodawane do zupełnie innych, nie mających z nimi związku akcesoriów rowerowych. Jeśli więc kupiło się lampę do roweru i dostało się w bonusie łatki, raczej nie będą one zalecanym rozwiązaniem. Nic tak nie cieszy w trasie, jak zupełnie nowa dętka rowerowa.